16 Eylül 2020 Çarşamba

Adım Adım Sağlık : AYAKLARDAKİ HARİTA

                Organların, Ayakların Tabanındaki Yansıma Noktaları

                         Organların, Ayaklann lç Kenarındaki Yansırma Noktaları


                         Organların Ayakların Dış Kenarındaki Yansıma Noktaları   


     Her orgaırrın ayaklarda yansıdığı yer, onun vücuttaki anatomik pozisyonuna benzer ve ayaklanın altında, yanında ve üzerinde yer alır. İki ayağı yan yana getirdiğimiz zaman sanki bir vücudunun bütün organları ile vücuttaki yerlerine uygun olarak buluruz. Örneğin karaciğer, sağ ayağın altında sağ yanda ve ayaktaki bağırsak alanının yansıma noktasının hemen üstünde kalır , aynen vücudumuzda olduğu gibi.


Eğer vücudumuzu 6 bölüme ayırsak, bu bölümler ayaklarda şöyle yer alır :

l. Baş ve Ense Bölümü ...... Ayak parmakları

2. Göğüs Bölümü ..... Ayağın altında ayak parmaklarının bittiği yerden ayak kavisine kadar uzanan, yumuşak ve geniş bölüm

3. Karın Bölümü ..... Ayağın altında kavis yapan bölüm

4. Kasıklar, Cinsel organlar, Bacak lenfleri ..... Topuk ve ayak bileği çevresi

5. Belkemiği ..... Başparmaktan topuğun ,ortasına kadar olan, ayağın iç kenarında yer alan bölge

6. Kol, Dirsek, Bilek, El, Bacak, Diz ve Kalça ... Küçük parmağın bittiği yerden başlayarak topuğun sonuna kadar olan, ayağın dış kenarında yer alan bölge

 

 

 



Kaynak

Adım Adım Sağlık : refleksoloji - Zeynep Aksel WILHELM kitabından alıntılar


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SATURN

           Öner Döşer'in Saturn'ü çok seveceksiniz videosunu dinledim. Sizlere videoda anlatılanları özet olarak blog sayfamda yazdı...